Partneri a inštitúcie

Dnes je utorok, 25.06.2024
Tadeáš

Poľsko

V dňoch 28. 1. – 1. 2. 2013 sa 14 žiakov a 4 pedagógovia zúčastnili návštevy partnerskej školy v Poľsku, v mestečku Minoga neďaleko mesta Krakow. Priebeh cesty, zážitky a pocity z pobytu vidia Hanka Hudecová a Katka Juricová zo 7.B triedy takto:
„Spred školy sme vyrazili 28.januára o 11.30 hod. Cesta do Skaly v Poľsku trvala aj s prestávkami šesť hodín. Do ubytovne sme dorazili okolo 18.00 hodiny, ubytovali sme sa a išli sme na večeru. V utorok dopoludnia sme navštívili veľkú soľnú baňu Wieliczka, kde sme sa aj naobedovali. Potom sme mali hodinový rozchod v Krakowe. Na večeru sme mali výborné pečené kura. V stredu sme nemuseli skoro vstávať, pretože sme mali raňajky o ôsmej hodine, potom sme sa presunuli do školy v Minoge. Zažili sme privítanie „otvorenou náručou“. Škola v Minoge je oveľa menšia než naša, je v nej 6 tried a materská škola. Prezentovali sme naše vlastné prezentácie, rovnako aj žiaci z Rumunska. Po návšteve školy sme navštívili miestny kostol, potom krásne zrekonštruovaný kaštieľ v Minoge. Neskôr sme si pozreli obrovský kláštor, v ktorom žije 14 mníšok, z ktorých len jedna smie komunikovať s ľuďmi a vychádzať von. Presunuli sme sa do peknej reštaurácie na obed. Podvečer sa v škole konali športové súťaže. Vo volejbale sme utrpeli katastrofálnu porážku. Nasledoval basketbal, florbal a preťahovanie lanom, kde sme dokázali, že sme dobrí. Odišli sme spokojní a šťastní. Vo štvrtok sme navštívili obrovské nákupné centrum v Krakowe, potom sme sa presunuli do hradu Wawel, kde sme strávili dlhé tri hodiny. Prezreli sme si expozíciu zbrojovne a expozíciu klenotnice. Potom sme sa presunuli do hradu Pieskowa Skala. V reštaurácii, ktorá sa nachádzala v areáli hradu, sme od vedenia školy v Minoge dostali darčeky. Po večeri sme sa vrátili do školy, kde bola diskotéka. Rozlúčili sme sa s milými kamarátmi Poliakmi a odišli sme na ubytovňu. Tam sme sa rozlúčili aj s kamarátmi Rumunmi a dievčatami z Turecka. V piatok o 8.00 hod. sme vyrazili do Štiavnice. Vrátili sme sa o 13.00 hod."
Lucia Luptáková zo 7. C triedy dodáva: „Bolo tam úžasne, až na tie hríbové jedlá, ktoré sú asi poľským národným jedlom. Určite by sme sa tam chceli vrátiť!“

Comenius našimi očami

V dňoch 11. a 12. júna 2014 sa 14 žiakov z 9.A a 9.B a dve pani učiteľky vydali na cestu do Poľska, na návštevu partnerskej školy v Minoge. Privítala nás učiteľka Anna, ktorá nás sprevádzala počas celého nášho pobytu. Po príchode sme navštívili historické centrum Krakowa, navštívili sme miesta ako Wawel, Rynek, Sukennice, Mariánsky kostol a ďalšie. Večer sme si prezreli soľnú baňu Wieliczka, v ktorej sme obdivovali výtvory z kamennej soli, lustre, vytvorené z drobných kryštálikov soli a páčili sa nám sochy, vytesané do soli. Na druhý deň sme navštívili našu partnerskú školu v Minoge, kde nás privítali deti v krojoch, v ktorých nám zatancovali a zaspievali. Aj my sme si pre ne pripravili krátke predstavenie, v ktorom sme zachytili vznik nášho mesta. Prostredníctvom prezentácie sme im priblížili krásy Banskej Štiavnice. Porozprávali sme sa s deťmi školy, strávili sme s nimi príjemné chvíle a po rozlúčke sme odišli aj s Annou do Osvienčimu na prehliadku koncentračného tábora. Podvečer sme sa vydali na spiatočnú cestu domov. Tešíme sa, že sme mohli ísť na tento výlet, užili sme si ho! Vďaka patrí aj pekárni Antol Antol, ktorá nám svojimi pekárenskými dobrotami spríjemnila našu cestu.